Välkommen! I en djungel av bakbloggar vill vi göra en blogg med det vi saknat hos andra. Här vill vi att ni ska känna er som hemma, hitta inspiration och roliga tips. Från det allra enklaste till det lite mer avancerade. Vi kommer inte bara att visa det vi lyckas med utan även det vi misslyckas med, så ni slipper gå i samma fälla. Vi har även lite smått börjat baka på beställning. Så hör av er om ni hittar något ni gillar:)


/Annett & Sofia



söndag 9 december 2012

Pepparkakscakeball

 



Annett tycker att vi har haft tillräckligt med recept med pepparkakssmak på bloggen nu. Men jag kan bara inte hejda mig:) Till jul skall det vara så, man kan helt enkelt inte få för mycket av det goda. Å då skulle ni ju gå miste om dessa små godingar som jag hittade på pink pastry!
Hur enkelt som helst och väldigt gott. Å vet ni vad, jag kommer att göra flera inlägg med liknande smaker så jag ber om ursäkt i förväg:)))
Här är receptet:

200 g krossade pepparkakor
150 g philadelphia
200 g choklad

Gör så här:
1. Mixa pepparkakorna till fina smulor.
2. Ta fram en elvisp och vispa samman philadelhpian med kexsmulorna.
3. Rulla små bollar. Låt dem stelna i frysen i minst 30 minuter.
4. Smält chokladen över vattenbad.
5. Doppa bollarna och låt dem stelna. Förvara i kylskåp.

/Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar