Välkommen! I en djungel av bakbloggar vill vi göra en blogg med det vi saknat hos andra. Här vill vi att ni ska känna er som hemma, hitta inspiration och roliga tips. Från det allra enklaste till det lite mer avancerade. Vi kommer inte bara att visa det vi lyckas med utan även det vi misslyckas med, så ni slipper gå i samma fälla. Vi har även lite smått börjat baka på beställning. Så hör av er om ni hittar något ni gillar:)


/Annett & Sofia



fredag 14 december 2012

Mintkyssar



Mintkyssar tycker jag hör julen till men tyvärr har jag inte haft något bra recept. Jag gjorde flera försök med mammas recept men jag lyckades inte alls. Men nu har jag hittat ett jättebra och enkelt recept. Det fanns med i Ica maxis reklamblad.

Mintkyssar:

1 äggvita
5 droppar pepparmintsolja (finns på apoteket)
3½dl florsocker
50g blockchoklad

1. Vispa äggvitan fast. Tillsätt pepparmint och rör om.
2. Sikta ner florsockret och fortsätt vispa till en smidig massa.
3. Fyll en spritspåse med massan. Spritsa ut tunna plattor på ett bakplåtspapper.
4. Låt dem torka i rumstemperatur gärna över natten.
5. Smält chokladen och häll den i en spritspåse.Sspritsa en droppe på varje mintkyss.

/Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar