Välkommen! I en djungel av bakbloggar vill vi göra en blogg med det vi saknat hos andra. Här vill vi att ni ska känna er som hemma, hitta inspiration och roliga tips. Från det allra enklaste till det lite mer avancerade. Vi kommer inte bara att visa det vi lyckas med utan även det vi misslyckas med, så ni slipper gå i samma fälla. Vi har även lite smått börjat baka på beställning. Så hör av er om ni hittar något ni gillar:)


/Annett & Sofia



lördag 8 december 2012

Julgranscupcakes



När jag surfade runt inför jul såg jag flera olika roliga cupcakes dekorerade som julgranar. Det var något jag inte kunde motstå att prova. Såg bland annat en variant där man lagt en jordgubbe ovanpå en cupcake och sedan spritsat med grön frosting över hela jordgubben. Det verkade väldigt fräscht och gott men tyvärr är det ju inte riktigt säsong för jordgubbar här:) Så jag köpte en påse skumjordgubbar som var lite konformade och satte dem ovanpå en cupcake och täckte dem med frosting. Jag använde mig av en liten stjärntyll. Sen dekorerade jag med strössel från Ditt Skafferi.
Jag valde att baka en chokladcupcake som botten men det går ju bra med vilken som helst. Frostingen jag använde hittar du recept på här.
Det tar lite tid men är helt klart värt det tycker jag.
/Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar