Välkommen! I en djungel av bakbloggar vill vi göra en blogg med det vi saknat hos andra. Här vill vi att ni ska känna er som hemma, hitta inspiration och roliga tips. Från det allra enklaste till det lite mer avancerade. Vi kommer inte bara att visa det vi lyckas med utan även det vi misslyckas med, så ni slipper gå i samma fälla. Vi har även lite smått börjat baka på beställning. Så hör av er om ni hittar något ni gillar:)


/Annett & Sofia



onsdag 14 mars 2012

Cupcakebeställning!



Har precis levererat en beställning på 30 minicupcakes till en kompis.
Det skulle vara vaniljcupcakes med chokladmousse dekorerade med vita minirosor, vita och silvriga pärlor.
Blev väl inte riktigt som jag tänkt mig, formarna jag beställt för att baka i kom inte, för mycket smet gjorde att de flöt ut osv.
Det enda som jag inte var missnöjd med var smaken, å det är ju iallafall det viktigaste:) Receptet på vaniljcupcakesen kommer från Sockerrus. Chokladmoussen hittar du här

Vaniljcupcakes:

4dl mjöl
3dl socker
2½tsk bakpulver
½tsk salt
100g rumsvarmt smör
2dl mjölk
2 ägg
2tsk vaniljsocker

1. Sätt ugen på 175 grader.
2. Blanda mjöl, socker, bakpulver och salt i en bunke tillsammans med smöret.
3. Häll i 1dl mjölk och blanda smeten slät.
4. Vispa resten av mjölken med äggen och vaniljsockret.
5. Rör sedan ihop mjöl och mjölkblandningen och rör tills den är väl blandad.
6. Fyll muffinsformar och grädda i 20-25min.
/Sofia

2 kommentarer:

  1. Tack så mycket! Alla var nöjda och belåtna, de tyckte att de var jättefina och väääldigt goda. Du är superduktig!!!

    SvaraRadera
  2. Tack, kul att du blev nöjd./Sofia

    SvaraRadera