Välkommen! I en djungel av bakbloggar vill vi göra en blogg med det vi saknat hos andra. Här vill vi att ni ska känna er som hemma, hitta inspiration och roliga tips. Från det allra enklaste till det lite mer avancerade. Vi kommer inte bara att visa det vi lyckas med utan även det vi misslyckas med, så ni slipper gå i samma fälla. Vi har även lite smått börjat baka på beställning. Så hör av er om ni hittar något ni gillar:)


/Annett & Sofia



fredag 30 mars 2012

Bröllopstårta!

Det börjar bli bröllopstider! Jag och Sofia har gått på många bröllop ihop, men inte ett enda som gäster! Vi blev vänner när vi jobbade på en restaurang som hade väldigt många bröllopsbokningar. Så det är många sena kvällar vi stått i köket och väntat på att tårtan ska komma ut så man kunde få en smakbit =) Det gjorde att man orkade de sista timmarna!

Förra våren fick jag den stora äran att göra tårtan till våra vänners bröllop i maj. Den tårtan såg ut så här

Hur jag gjorde och receptet hittar ni på Ditt Skafferi´s blogg HÄR.

I sommar har jag hitills en bröllopsbeställning, men både jag och Sofia hjälper er gärna! Ställningen på bilden går att hyra från Ditt Skafferi och det finns en annan variant också. det finns även mycket av det du behöver om du ska göra tårtor till någon annan! Kartonger, spritspåsar, tårtbrickor osv....

Ha en skön helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar