Välkommen! I en djungel av bakbloggar vill vi göra en blogg med det vi saknat hos andra. Här vill vi att ni ska känna er som hemma, hitta inspiration och roliga tips. Från det allra enklaste till det lite mer avancerade. Vi kommer inte bara att visa det vi lyckas med utan även det vi misslyckas med, så ni slipper gå i samma fälla. Vi har även lite smått börjat baka på beställning. Så hör av er om ni hittar något ni gillar:)


/Annett & Sofia



fredag 9 mars 2012

Schlagerdessert!


Ikväll ska jag till en kompis som är lika stor schlagerfantast som jag själv.
Vi brukar försöka att ha en riktigt schlagerkväll varje år med god mat och dryck!
I år blir det på själva schlagerfinalen:) Min kompis ska fixa god plockmat och jag ska bidra med desserten. Ville göra så mycket så det fick bli en liten minibuffé:) Kommer att lägga ut alla recept i veckan som kommer med omdömen om hur det smakade:)
Följande bjuds det på:

Choklad Whoopie pies med vitchoklad smörkräm
Mini Chokladcupcake med choklad mousse
Mini Jordgubbs- och citroncupcake fylld med nötcreme och toppad med marängsmörkräm
Smultron cakeball
Ballerina mint cakeball



På skoj gjorde jag två cupcakes med dödskallar till min kompis sambo som inte är någon större schlagerfantast:)
Ska bli så kul med en barnfri kväll:)
Skål och trevlig kväll!!
/Sofia

1 kommentar:

  1. Mmmm, ser jättegott ut. Jag ser fram emot en trevlig kväll..=)

    SvaraRadera