Välkommen! I en djungel av bakbloggar vill vi göra en blogg med det vi saknat hos andra. Här vill vi att ni ska känna er som hemma, hitta inspiration och roliga tips. Från det allra enklaste till det lite mer avancerade. Vi kommer inte bara att visa det vi lyckas med utan även det vi misslyckas med, så ni slipper gå i samma fälla. Vi har även lite smått börjat baka på beställning. Så hör av er om ni hittar något ni gillar:)


/Annett & Sofia



måndag 12 mars 2012

Smultron cake balls!


Som jag skrev i det förra inlägget om Cake pops/Cake balls gillar jag inte att baka med "köpta" kakor i receptet eftersom det inte blir hembakat på riktigt då. Smultron cake balls var ingen större hit för mig. Tyckte att de fortfarande smakade för mycket "kex", är ju troligtvis en smaksak. Så gillar man kexen mycket i original kanske man också gillar dessa kakor. Men jag gjorde det inte.

Recept:

1 pkt göteborgs kex Smultron
100g philadelphia
200g smält vit choklad

1.Mixa kexen till fina smulor.
2. Vispa samman dem med philadelphian.
3. Rulla små bollar. Låt dem stelna i frysen i minst 30 minuter(mina låg i frysen 1 vecka innan nästa steg)
4. Smält chokladen över vattenbad. Doppa bollarna och låt dem stelna. Förvara i kylskåp.
/Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar