Välkommen! I en djungel av bakbloggar vill vi göra en blogg med det vi saknat hos andra. Här vill vi att ni ska känna er som hemma, hitta inspiration och roliga tips. Från det allra enklaste till det lite mer avancerade. Vi kommer inte bara att visa det vi lyckas med utan även det vi misslyckas med, så ni slipper gå i samma fälla. Vi har även lite smått börjat baka på beställning. Så hör av er om ni hittar något ni gillar:)


/Annett & Sofia



tisdag 28 februari 2012

Världens bästa morotskaka!

Ofta så tänker jag att jag ska testa massa nya grejer, sen slutar det med att jag bakar nån gammal favorit iaf! Hade massa ägg efter en pysseldag med Sofia igår (inlägg kommer om det!) och så hade jag ett gäng på cupcake-tillverkning +fika i butiken .


Så dom fick underbara kolakakor, resten gick till sjuklingarna här inne o dom blev oxå glada!

Sen stod jag ju där med massa ägg i eftermiddag, och en påse morötter som började se lite vissna ut... Så det fick bli min favorit-morotskaka! Det är hackad choklad o kakao i den, lika god utan cream cheese på...speciellt nybakad!


När jag var liten fick vi alltid äta upp kanterna, ibland blev det inte så mycket kvar till gästerna =)
Eftersom jag bakade i min rulltårte-plåt från Tala Kitchenware blev det ett gäng muffins med.


Receptet hittar ni på www.ica.se
Lagom till en stor långpanna. Det som finns kvar av det här åker ner i frysen! Bara att ta upp och smeta på lite härlig creme cheesefrosting....
Välkomna alla fika-sugna! (ni vet ju hur god den är!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar