Välkommen! I en djungel av bakbloggar vill vi göra en blogg med det vi saknat hos andra. Här vill vi att ni ska känna er som hemma, hitta inspiration och roliga tips. Från det allra enklaste till det lite mer avancerade. Vi kommer inte bara att visa det vi lyckas med utan även det vi misslyckas med, så ni slipper gå i samma fälla. Vi har även lite smått börjat baka på beställning. Så hör av er om ni hittar något ni gillar:)


/Annett & Sofia



söndag 26 februari 2012

Popcorn Cupcakes


Som jag skrev i fredags så testade jag ett nytt recept på cupcakes.
Hittade receptet på Pink pastry och kunde inte motstå att prova.
Nämligen Popcorn cupcakes, låter kanske konstigt men de var riktigt goda.
Men som vanligt när jag bakar cupcakes med marshmallows i så blir jag lite besviken tycker alltid att de bara smälter bort och inte riktigt märks. Så om man utesluter dessa gör det nog ingen större skillnad:) Tycker att de ser väldigt kul ut och de är ju väldigt enkla att garnera. Receptet räcker till 12st.

Popcorn Cupcakes:

3st ägg
2,5dl socker
1tsk vaniljsocker
50g smör
1dl gräddfil
2msk kallt kaffe
3,5dl vetemjöl
2tsk bakpulver
4msk kakao
1 nypa salt
1,5dl mini marshmallows

1. Sätt på ugnen på 175 grader.
2. Vispa ägg, socker och vaniljsocker vitt och pösigt.
3. Smält smöret och blanda med gräddfilen och kaffet. Blanda ner i äggsmeten.
4. Blanda mjöl, bakpulver, kakao och salt i en bunke och rör sedan försiktigt ner i smeten.
5. Fyll muffinsformar till 2/3 och grädda i ugnen i ca 15min. Låt cupcaken svalna helt.

Frosting:

60g rumsvarmt smör
100g philadephiaost
5dl florsocker
1tsk vaniljsocker
1msk pressad citron

1. Vispa samman.
2. Bred på cupcakesen och doppa dem i popcorn!
/Sofia

3 kommentarer:

  1. Vilken spännande kombination..=)

    SvaraRadera
  2. Åh så spännande! Det kommer kidsen att älska :) VIlken fin blogg ni har!

    SvaraRadera
  3. Tack, vad snällt:) Min lille son tyckte mest det var konstigt med popcorn på kakan!/Sofia

    SvaraRadera