Välkommen! I en djungel av bakbloggar vill vi göra en blogg med det vi saknat hos andra. Här vill vi att ni ska känna er som hemma, hitta inspiration och roliga tips. Från det allra enklaste till det lite mer avancerade. Vi kommer inte bara att visa det vi lyckas med utan även det vi misslyckas med, så ni slipper gå i samma fälla. Vi har även lite smått börjat baka på beställning. Så hör av er om ni hittar något ni gillar:)


/Annett & Sofia



fredag 10 februari 2012

Dukningstips!


Inför 1-års kalaset ville jag ju gärna göra en fin dukning. Såg då på en blogg att de gjorde servettringar genom att dela en toarulle i två delar och klä den med överblivna tapeter. Kul tyckte jag men lite tråkigt med bara tapet. Så jag köpte lite fint papper i bokhandeln och klädde toarullen med, sen band jag ett snöre runt som följde kalasets färgtema:) Eftersom det var ett 1-års kalas klippte jag även ut en etta i rosa papper och klistrade på. Tyckte själv att resultatet blev bra. Sedan kan man ju variera detta i all oändlighet. Tomma toarullar brukar ju inte vara någon bristvara heller!
/Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar