Välkommen! I en djungel av bakbloggar vill vi göra en blogg med det vi saknat hos andra. Här vill vi att ni ska känna er som hemma, hitta inspiration och roliga tips. Från det allra enklaste till det lite mer avancerade. Vi kommer inte bara att visa det vi lyckas med utan även det vi misslyckas med, så ni slipper gå i samma fälla. Vi har även lite smått börjat baka på beställning. Så hör av er om ni hittar något ni gillar:)


/Annett & Sofia



torsdag 23 februari 2012

Doptårtor 2011


Med tanke på att Sverige inatt fått en ny prinsessa så är det väl inte helt opassande med ett inlägg om doptårtor:) Grattis till Victoria & Daniel.

När min dotter döptes förra året så bakade jag min första lite mer avancerade tårta.
Så man kan väl säga att då såddes ett av fröna som ledde fram till denna blogg:)
Lägger upp ett par bilder på tårtorna som gav mig en hel del huvudbry men också gjorde mig en erfarenhet rikare. Jag slet mitt hår i förtvivlan men tillslut fick jag ihop dom någorlunda iallafall. Kan givetvis så här i efterhand se saker som jag kunde gjort bättre nu när jag har jobbat lite mer med sugarpaste. Tårtorna var fyllda med kolakräm och vaniljmousse. Hade även bakat franska chokladtårtor då jag var rädd att tårtorna inte skulle räcka.
/Sofia

Beställa tårta Tårtbeställning Tidaholm Habo Tidaholm Habo Tårtbeställning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar