Välkommen! I en djungel av bakbloggar vill vi göra en blogg med det vi saknat hos andra. Här vill vi att ni ska känna er som hemma, hitta inspiration och roliga tips. Från det allra enklaste till det lite mer avancerade. Vi kommer inte bara att visa det vi lyckas med utan även det vi misslyckas med, så ni slipper gå i samma fälla. Vi har även lite smått börjat baka på beställning. Så hör av er om ni hittar något ni gillar:)


/Annett & Sofia



söndag 19 februari 2012

Modellering!


När man ser alla fina bakbloggar som finns där ute är det väldigt lätt att få prestationsångest. Med tårtor där den ena är värre än den andre och jag vet inte riktigt vad jag tycker om dom allra mest avancerade. Ser dom ens ätbara ut? Sen finns det dom som gör jättefina lite mer lagom avancerade och jag blir väldigt imponerad av alla fina figurer som de gör i sugarpaste. Detta är någonting jag verkligen skulle vilja lära mig. Har tittat en del på nätet och det finns faktiskt riktigt bra beskrivningar och även videor på hur man kan göra olika saker i sp eller marsipan. Då jag har en biltokig son så blev mitt första riktiga försök en sportbil. Var faktiskt inte så svårt som jag trodde och med lite övning kan det nog bli riktigt bra. Hoppas att ni har en skön helg!
/Sofia
Tidaholm Habo Tårtor beställning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar