Välkommen! I en djungel av bakbloggar vill vi göra en blogg med det vi saknat hos andra. Här vill vi att ni ska känna er som hemma, hitta inspiration och roliga tips. Från det allra enklaste till det lite mer avancerade. Vi kommer inte bara att visa det vi lyckas med utan även det vi misslyckas med, så ni slipper gå i samma fälla. Vi har även lite smått börjat baka på beställning. Så hör av er om ni hittar något ni gillar:)


/Annett & Sofia



söndag 29 april 2012

Händige-Manny - tårta

En gammal jobbarkompis hörde av sej och frågade om jag hade tid att göra en tårta till hennes 2-åring. Klart jag hade! Det skulle gärna vara verktyg på tårtan, eftersom han gillar det. Efterlite konsulterande, kalasmammorna emellan, kom vi fram till att verktygen i tecknade serien Händige Manny, såg lite roligare ut. Än om vi skulle försökt oss på att efterlikna riktiga verktyg... Det var helt ok, även om födelsedagsbarnet knappt tittat på Manny (han kanske vill börja nu!) /Annett
Sofia har gjort utformningen till dekorationerna. Inuti är det chokladmoussen jag gjorde på den sista Nicke-tårtan och ett experiment med jordgubbsmousse...som jag inte har nåt recept på, men god blev den! Jag har använt Ballinas sockerpasta för första gången. Den var helt ok att modellera i, men sprack lite för lätt när jag skulle täcka tårtan. Så det finns en del skönhetsfel... är nog bortskämd med Wilton-pastan, den är verkligen elastisk och bra.
Nu väntar jag bara på avhämtning och godkännande =) Ha en skön söndag gott folk! /Annett

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar