Välkommen! I en djungel av bakbloggar vill vi göra en blogg med det vi saknat hos andra. Här vill vi att ni ska känna er som hemma, hitta inspiration och roliga tips. Från det allra enklaste till det lite mer avancerade. Vi kommer inte bara att visa det vi lyckas med utan även det vi misslyckas med, så ni slipper gå i samma fälla. Vi har även lite smått börjat baka på beställning. Så hör av er om ni hittar något ni gillar:)


/Annett & Sofia



onsdag 4 april 2012

Mat cupcakes!

Är det bara jag som har det här problemet? Så här fina är dom från början ....

När jag förgräddat pajskalen så sjunker dom ner!!

Använder ett helt vanligt paj-degsrecept:
3 dl mjöl
1 krm salt
150g smör
1 msk iskallt vatten
Jag lät formarna stå i kylen säkert en timma innan ugnen, men det hjälpte ändå inte! Samma sak varje gång...Men i nästa leverans med Tala-grejer så kommer det keramiska bak-bönor! Har sett dom i flera utländska matprogram och hoppas att dom löser mitt problem =) Ska visa och testa.
Med den här fyllningen så blev dom iaf jättegoda tillslut:

400g västerbotten ost
4 ägg
4 dl mjölk
1 dl grädde
salt & vitpeppar

Fast till de här 6 små godingarna tog jag bara hälften av det här receptet. Muffinsformarna i stengods, från IB Laursen är verkligen perfekta till det här, lagom stora för en förrätt!
Resultatet blev så här:

En Matcupcake!
Toppingen är räkor som jag har spritsat en röra som bestod av majonäs, örtcremefrasiche och naturell cremefraiche. Röran skulle gärna ha varit lite fastare, men man kan lyckas med allt på första försöket. Gott blev det och det blir fler matcupcakes framöver!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar