Välkommen! I en djungel av bakbloggar vill vi göra en blogg med det vi saknat hos andra. Här vill vi att ni ska känna er som hemma, hitta inspiration och roliga tips. Från det allra enklaste till det lite mer avancerade. Vi kommer inte bara att visa det vi lyckas med utan även det vi misslyckas med, så ni slipper gå i samma fälla. Vi har även lite smått börjat baka på beställning. Så hör av er om ni hittar något ni gillar:)


/Annett & Sofia



tisdag 24 april 2012

Dr Oetkers sockermassa!


Kände att jag bara var tvungen att göra ett inlägg om Dr oetkers sockermassa som man kan köpa i mataffären. Häromdagen skulle jag modellera lite inför en beställd tårta, men min sugarpaste var slut. Tänkte då att jag provar Dr Oetkers sockermassa som finns lite mer lättillgänglig. Detta var ett stort misstag:( Jag blev jättebesviken måste jag säga. Den var mycket kladdigare än vanlig sugarpaste och för att kunna kavla den behövde man använda massor av florsocker. När man väl skulle forma den så var den svår att få ihop och när man torkat den så krackelerade den. Verkligen inget att rekommendera. Vågar inte ens tänka på att försöka kavla ut den för att täcka en tårta.

/Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar