Välkommen! I en djungel av bakbloggar vill vi göra en blogg med det vi saknat hos andra. Här vill vi att ni ska känna er som hemma, hitta inspiration och roliga tips. Från det allra enklaste till det lite mer avancerade. Vi kommer inte bara att visa det vi lyckas med utan även det vi misslyckas med, så ni slipper gå i samma fälla. Vi har även lite smått börjat baka på beställning. Så hör av er om ni hittar något ni gillar:)


/Annett & Sofia



söndag 15 april 2012

Mysstund!


Efter en intensiv men mycket rolig eftermiddag på Mullsjö friluftshotell känner jag att jag förtjänar en skön stund så här på kvällskvisten:) Vad passar då bättre än att inviga min nya vattenkittel från Riess och mina nya tekoppar:) Kitteln är inte bara sååå fin utan visslar även när vattnet kokar:)Den kommer givetvis från Ditt skafferi men det har varit strykande åtgång på den så jag vet inte om det finns någon kvar. Men det kommer hem nya:)Som ni ser på bilden slinker det ner lite mer än te:) Men något recept på chokladbollar behöver jag väl knappast dela med mig av. Denna klassiker har väl bakats i de flesta köken. Har blivit mycket tårtbak det sista så nu får vi nog hitta på något annat för att variera lite:)
Ha en skön kväll!
/Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar