Välkommen! I en djungel av bakbloggar vill vi göra en blogg med det vi saknat hos andra. Här vill vi att ni ska känna er som hemma, hitta inspiration och roliga tips. Från det allra enklaste till det lite mer avancerade. Vi kommer inte bara att visa det vi lyckas med utan även det vi misslyckas med, så ni slipper gå i samma fälla. Vi har även lite smått börjat baka på beställning. Så hör av er om ni hittar något ni gillar:)


/Annett & Sofia



lördag 14 april 2012

Vårmässa i Mullsjö!

Idag ska Kalasmammorna och Ditt skafferi vara med på Vårmässan i Mullsjö.
Så då har jag bakat ett par fusktårtor och några fuskcupcakes för att visa de som besöker mässan. Jag har modellerat en del med sugarpaste och blev faktiskt riktigt nöjd! Tycker det är så kul!
Den första tårtan jag gjorde spritsade jag rosmönster på, det är så enkelt och fint. Men oj vad det går åt frosting eller smörkräm som jag använde i det här fallet:) Riktigt synd att man inte får smaka på tårtan:)


Till den andra tårtan har jag modellerat en liten groda och en prinsesskrona. Måste faktiskt säga att jag blev riktigt nöjd där med, lite synd när nu ingen ska få tårtan.




Men hoppas att mässbesökarna tycker att det är kul att titta iallafall. För den som är intresserad kommer det att finnas möjlighet att få prova att dekorera cupcakes hos Ditt skafferi:)

Jag har även gjort en cupcake med Blixten Mcqueen och en cupcake med Hello Kitty!
Gjorde några blommor också som jag haft med tidigare på bloggen:)



Nu hoppas vi bara på många besökare på mässan:) Gör ju inget om solen fortsätter att skina heller!
/Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar