Välkommen! I en djungel av bakbloggar vill vi göra en blogg med det vi saknat hos andra. Här vill vi att ni ska känna er som hemma, hitta inspiration och roliga tips. Från det allra enklaste till det lite mer avancerade. Vi kommer inte bara att visa det vi lyckas med utan även det vi misslyckas med, så ni slipper gå i samma fälla. Vi har även lite smått börjat baka på beställning. Så hör av er om ni hittar något ni gillar:)


/Annett & Sofia



lördag 7 april 2012

Påsktårta!


Då var även påsktårtan klar! Det har blivit mycket bakning denna vecka och finalen blir denna påsktårta som definitivt inte ser ut som det var tänkt. Men jag är nöjd ändå. Är väldigt nyfiken på hur den ser ut när man skär upp den, då jag provat att baka en regnbågstårta:) Receptet på tårtan och bilder på hur den ser ut inuti kommer snart!



Hade tänkt att jag skulle spritsa ett snyggt mönster på tårtan så att det inte skulle behövas så mycket mera dekoration. Men det gick åt så mycket chokladsmörkräm till att bara få en snygg form på tårtan så det kändes som om det skulle bli lite väl mycket om jag dessutom skulle spritsat på ett tjockt mönster.
Så det fick bli plan B, vilket jag ingen hade:) Improvisation alltså och detta är resultatet. Har dekorerat tårtan med figurmarsipan, sugarpaste, silverkulor och grönt och gult strössel.
Vill samtidigt passa på att önska alla en Glad Påsk! Det är så kul att så många hittat våran lilla blogg:)
/Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar