Välkommen! I en djungel av bakbloggar vill vi göra en blogg med det vi saknat hos andra. Här vill vi att ni ska känna er som hemma, hitta inspiration och roliga tips. Från det allra enklaste till det lite mer avancerade. Vi kommer inte bara att visa det vi lyckas med utan även det vi misslyckas med, så ni slipper gå i samma fälla. Vi har även lite smått börjat baka på beställning. Så hör av er om ni hittar något ni gillar:)


/Annett & Sofia



söndag 24 juni 2012

Midsommarbeställning!


Till midsommar fick jag en beställning på 50st cupcakes. Det skulle vara något med choklad och de skulle hämtas kvällen innan midsommarafton. Så jag ville ju göra cupcakes som jag visste var lika goda dagen efter. Valet föll på mina favorit chokladcupcakes med Hallonmarängsmörkräm.
Jag har ju gjort marängsmörkräm många gånger och aldrig haft några problem men givetvis fick jag det då:(
Jag gjorde det stora misstaget att göra tredubbelsats på en gång och antagligen orkade inte min matberedare med det. Så vispningen av äggvitan och sockret som brukar ta 10min i vanliga fall tog 1 timma. När den väl var färdig så vispade jag ner smöret och då var det nog lite för varmt(både smeten och rumstemperaturen) så då blev det alldeles för löst. Ställde det en stund i kylen och då skar det sig, puh! Jag var helt slut men tillslut gick den ihop och jag fick spritsa i hiskelig fart, eftersom jag redan var försenad. Dekorationen blev en grön fjäril i marsipan och några vita sockerpärlor. Hade tänkt mig lite mer men det fanns ingen tid till det. Var bara glad att jag hade något alls att leverera:)
/Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar