Välkommen! I en djungel av bakbloggar vill vi göra en blogg med det vi saknat hos andra. Här vill vi att ni ska känna er som hemma, hitta inspiration och roliga tips. Från det allra enklaste till det lite mer avancerade. Vi kommer inte bara att visa det vi lyckas med utan även det vi misslyckas med, så ni slipper gå i samma fälla. Vi har även lite smått börjat baka på beställning. Så hör av er om ni hittar något ni gillar:)


/Annett & Sofia



lördag 16 juni 2012

3-års tårta!



Häromdagen fick jag en rolig beställning på en 3-års tårta. Födelsedagsbarnet Aron gillar Shrek och Francesco Bernoulli från Bilar 2. Sen önskade mamma Lisa att det skulle vara en marsipanros på tårtan. I övrigt hade jag fria händer. Eftersom jag hade lite ont om tid kände jag direkt att jag inte vågade mig på Shrek eftersom jag aldrig gjort honom förut. Men Francesco kändes kul eftersom han är lite häftigare än Blixten, så tårtan fick gå i hans färger. Passar ju mig bra eftersom jag hejar på Italien i fotbolls-em:)
Fyllningen blev hallonmousse och citronmousse. Sen spacklades tårtan med hallonmarängsmörkräm och täcktes med vit marsipan. Dekorationerna är gjorda av marsipan och sugarpaste.
Grattis på 3-års dagen Aron!

/Sofia

2 kommentarer:

  1. Den var HELT fantastisk!!! Födelsedagsbarnet var helt klart väldigt nöjd.

    SvaraRadera