Välkommen! I en djungel av bakbloggar vill vi göra en blogg med det vi saknat hos andra. Här vill vi att ni ska känna er som hemma, hitta inspiration och roliga tips. Från det allra enklaste till det lite mer avancerade. Vi kommer inte bara att visa det vi lyckas med utan även det vi misslyckas med, så ni slipper gå i samma fälla. Vi har även lite smått börjat baka på beställning. Så hör av er om ni hittar något ni gillar:)


/Annett & Sofia



torsdag 19 december 2013

Jultårta



Jag fyller år idag men firade igår i all enkelhet. Tårta måste man ju ändå ha och då passade jag på att baka en tårta med julmotiv. Fick bli en tomte och en liten julgran. Väldigt kul att modellera.




Själva tårtan blev väl sådär. Jag ville göra en smal och hög tårta vilket det också blev. Men smaken var jag inte jättenöjd med. Hade dålig fantasi och fyllde tårtan med hallonmousse, Sen ville jag gärna spritsa lite och hittade ett recept på chokladfrosting som skulle vara fantastiskt god. Men jag tyckte det blev för mäktigt. Önskar att jag ansträngt mig lite mer och satsat på någon annan fyllning. Dekorationerna är gjorda i sugarpaste.

/Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar