Välkommen! I en djungel av bakbloggar vill vi göra en blogg med det vi saknat hos andra. Här vill vi att ni ska känna er som hemma, hitta inspiration och roliga tips. Från det allra enklaste till det lite mer avancerade. Vi kommer inte bara att visa det vi lyckas med utan även det vi misslyckas med, så ni slipper gå i samma fälla. Vi har även lite smått börjat baka på beställning. Så hör av er om ni hittar något ni gillar:)


/Annett & Sofia



söndag 15 december 2013

Isaks doptårta


Idag bryter vi julinläggen med en doptårta till Isak. Hans föräldrar ville att tårtorna skulle vara i form av bokstäverna i hans namn och att de skulle gå i blått. I övrigt fick jag fria händer.


Eftersom jag är väldigt svag för den lilla bebisen ville jag få med den på tårtan och sen tycker jag att det är fint med prickar och ränder. Det var lite pilligt att få till formen på tårtorna men jag tycker att det blev bra tillslut.


Eftersom Isak inte är ett långt namn kände jag att jag var tvungen att fylla ut med en extratårta då det skulle räcka till 45 personer.


Tårtorna är fyllda med hallonmousse och vaniljkräm. Spacklade med hallonsmörkräm och täckta med sugarpaste. Dekorationerna är också gjorda i sugarpaste.

/Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar