Välkommen! I en djungel av bakbloggar vill vi göra en blogg med det vi saknat hos andra. Här vill vi att ni ska känna er som hemma, hitta inspiration och roliga tips. Från det allra enklaste till det lite mer avancerade. Vi kommer inte bara att visa det vi lyckas med utan även det vi misslyckas med, så ni slipper gå i samma fälla. Vi har även lite smått börjat baka på beställning. Så hör av er om ni hittar något ni gillar:)


/Annett & Sofia



måndag 1 oktober 2012

Utställarna på Teacorner under Mekelsmäss!

Som jag berättade igår hade jag väldigt trevligt med de andra utställarna i lördags! Idag ringde mamma och berättade att jag visst fastnade på bild i Falköpings tidning idag också =) Tyvärr stod det inte så mycket om varken Kalasmammorna eller Ditt Skafferi...

Vi som stod för bak-konsten under kvällen var iaf Tea Corners ägare, EWa Hallberg. Eva tillverkade fantastiska chokladpraliner hela kvällen, som hon även har kurser i, under hela året. Kika mer om det på hennes sida!


Marie-louise Thor är hela Flobys tårtmakerska och driver Figurtårtor. Hon har också kurser i tårttillverkning. Som ni ser var det strykande åtgång på dom under hela kvällen =)



 
De andra konstverken i lokalen, gick inte att äta, även om man kunde tro det! Detta är i en tårta i mosaik av Angelika Geiger. Hon gör även blyinfattningar av glas, men jag fastnade för hennes mosaik... I bakgrunden syns hennes döttrar som gav oss vacker bakgrundsmusik under kvällen.
 
 

 Läs och se mer av Angelika på glasateljen.se


Johanna gör jättesöta smycken, som man gärna skulle vilja äta! Små underbara donuts, glassar och cupcakes mm i lera! Kika in på hennes blogg, johannasmumsigasmycken för att se mer eller beställa!

 Detta är glada Ulrika som tar fantastiska foton! Hennes hemsida www.phooting.se är under konstruktion, och jag har tyvärr bara en bild från henne eftersom de andra hade massa blänk på hennes tavlor... som tur är ska vi nog bilda en liten foto-grupp, så jag får säkert se mer av henne!

Nästa inlägg blir från Sofia, då jag hörde ryktas om att hon gjort en fantastisk tårta i helgen =)
Ha det gott till dess
/Annett

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar