Välkommen! I en djungel av bakbloggar vill vi göra en blogg med det vi saknat hos andra. Här vill vi att ni ska känna er som hemma, hitta inspiration och roliga tips. Från det allra enklaste till det lite mer avancerade. Vi kommer inte bara att visa det vi lyckas med utan även det vi misslyckas med, så ni slipper gå i samma fälla. Vi har även lite smått börjat baka på beställning. Så hör av er om ni hittar något ni gillar:)


/Annett & Sofia



måndag 24 september 2012

Macarons andra försöket..



Härom kvällen (snarare natten) testade jag igen, med mandelmjöl denna gång och nytt recept från Bakerella . Lite bättre resultat, dom flöt ut bättre, men framförallt gick det ju så mycket fortare! Det får bli en tid/ekonomisk fråga i framtiden. Receptet finns på länken och även beskrivning på de söta björnarna som jag förhoppningsvis också får ihop några! Än sålänge är mina inte ihopsattta, det får vänta till torsdag... De ska nämligen vara dekorationer på det här fatet när Jonas står på Knäck o bräck, med massa saker från Ditt Skafferi, på Mekelsmäss/Konstnatten.
Det är ett fantastiskt arrangemang, gå in på Mat o Kultur och kika. Bor ni så ni har möjlighet att besöka Falbygden rekomenderar jag det på lördag 29/9 kl 16-01.
Som om det inte vore nog, så är iaf 50% av Kalasmammorna (Annett, Sofia har tyvärr förhinder) på Teacorner i Floby, denna natt! Med mej har jag ca 500 cupcakes som ska dekoreras och förhoppningsvis fikas upp av sugna besökare. Det blir även pralintillverkning av Teacorners ägare, Eva, och tårttillverkning av Marie-louise Thor. Sen kommer det finnas konstutställare i lokalen också. Vi som tillverkar sötsaker kommer att turas om, så det finns hela tiden något skoj att titta på och allt är till salu! Jag har med 4 olika cupcakes och recept med bilder kommer i nästa vecka!
Välkomna till Floby och Tunhem på lördag =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar