Välkommen! I en djungel av bakbloggar vill vi göra en blogg med det vi saknat hos andra. Här vill vi att ni ska känna er som hemma, hitta inspiration och roliga tips. Från det allra enklaste till det lite mer avancerade. Vi kommer inte bara att visa det vi lyckas med utan även det vi misslyckas med, så ni slipper gå i samma fälla. Vi har även lite smått börjat baka på beställning. Så hör av er om ni hittar något ni gillar:)


/Annett & Sofia



onsdag 16 januari 2013

Dinosaurietårta

Jag fick en förfrågan sådär lite i sista minuten om jag kunde baka en dinosaurietårta till Marius som fyllt fem år. Jag hade gårdagen på mig att  fixa ihop något bra. Då det finns en dinosauriefantast även i detta hem insåg jag att det nog inte är sista gången jag gör en sån. Eftersom jag hade lite tidsbrist hann jag inte prova mig fram utan fick helt enkelt nöja mig med första försöket. Jag hoppas att Marius blir nöjd själv ser jag ju en del saker jag kunde fått till bättre. Men annars är jag riktigt nöjd. äntligen fick jag använda mitt paket med chokladsugarpaste som legat och bränt i lådan:) Sen hittade jag även en burk med sprayglitterfärg som jag inte kunde låta bli att använda rikligt. Lite glitter är aldrig fel. Tårtan innehöll hallonmousse och chokladmousse och är spacklad med vitchokladsmörkräm. Dekorationerna är gjorda i sugarpaste.
Som ni märkt har det varit ganska lugnt på bloggen efter jul. Det gäller helt enkelt att få tiden att räcka till när man jobbar. Men det kommer att komma en del tårtor här på bloggen i januari så håll utskik:) /Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar