Välkommen! I en djungel av bakbloggar vill vi göra en blogg med det vi saknat hos andra. Här vill vi att ni ska känna er som hemma, hitta inspiration och roliga tips. Från det allra enklaste till det lite mer avancerade. Vi kommer inte bara att visa det vi lyckas med utan även det vi misslyckas med, så ni slipper gå i samma fälla. Vi har även lite smått börjat baka på beställning. Så hör av er om ni hittar något ni gillar:)


/Annett & Sofia



lördag 2 februari 2013

Vegas 2-års tårta

Det har ju blivit en hel del tårtor det sista, men idag var det dags för en av de viktigaste;) Nämligen min lilla Vegas 2-års tårta. På 1- års dagen gjorde jag en slottstårta men eftersom hon just nu är inne i en prinsessperiod borde det ju egentligen varit årets tårta. Så jag fick helt enkelt göra en tårta på samma tema men ändå inte likadan.

 Så det fick bli en prinsesstårta med blommor. Jag hade väldigt många idéer så jag var rädd att det skulle bli för rörigt men resultatet blev faktiskt väldigt sött!

 Tårtan var fylld med hallonmousse och chokladmousse, spacklad med vitchokladsmörkräm och täckt med rosa marsipan.

Dekorationerna är gjorda av vit sugarpaste och hela tårtan är sprejas med pärlglitterspray.

/Sofia 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar