Välkommen! I en djungel av bakbloggar vill vi göra en blogg med det vi saknat hos andra. Här vill vi att ni ska känna er som hemma, hitta inspiration och roliga tips. Från det allra enklaste till det lite mer avancerade. Vi kommer inte bara att visa det vi lyckas med utan även det vi misslyckas med, så ni slipper gå i samma fälla. Vi har även lite smått börjat baka på beställning. Så hör av er om ni hittar något ni gillar:)


/Annett & Sofia



måndag 4 februari 2013

Monster high igen:)



I helgen blev det ännu en Monster high tårta. Linn fyllde 8år och hennes mamma var säker på att hon skulle bli glad för en sån Monster high tårta som jag gjorde sist. Men eftersom Linns älsklingsfärg är lila ville hon att tårtan skulle gå i det istället.
Tårtan är fylld med jordgubbsmousse och chokladmousse, spacklad med vitchokladsmörkräm och täckt med lila sugarpaste. Dekorationerna är gjorda av sugarpaste.

Det har varit en hel del tårtbakande det sista så nu får det bli lite lugnare ett tag. Man måste ju hinna med allt annat i livet oxå:)
Just nu är jag dessutom deckad i influensa så det blir inte många knop. Men jag har en del inlägg som jag inte hunnit lägga ut än och jag vet att Annett har tårtor på gång. Så det rullar på ändå.

Ha det gott!
/Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar