Välkommen! I en djungel av bakbloggar vill vi göra en blogg med det vi saknat hos andra. Här vill vi att ni ska känna er som hemma, hitta inspiration och roliga tips. Från det allra enklaste till det lite mer avancerade. Vi kommer inte bara att visa det vi lyckas med utan även det vi misslyckas med, så ni slipper gå i samma fälla. Vi har även lite smått börjat baka på beställning. Så hör av er om ni hittar något ni gillar:)


/Annett & Sofia



onsdag 9 maj 2012

Studentcupcakes!


Vi är redan inne i Maj månad och studenten närmar sig, tänkte bara visa några minicupcakes som jag gjorde till min kusins student förra året.
Jag bakade citroncupcakes med citronfrosting, men det spelar ju inte så stor roll vilket recept man använder:)
Jag dekorerade dem på tre olika sätt:
1. Studenthattarna är gjorda av svart och vit sugarpaste som jag dekorerade med en . sockerpärla i guld.
2. Sen gjorde jag en variant med ett gult lock av marsipan som jag spritsade gul/blå frosting på och dekorerade med sockerpärlor i guld.
3. Den tredje varianten spritsade jag citronfrostingen på och dekorerade med blommor av gul och blå sockerpasta och gult och blått strössel!

/Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar