Välkommen! I en djungel av bakbloggar vill vi göra en blogg med det vi saknat hos andra. Här vill vi att ni ska känna er som hemma, hitta inspiration och roliga tips. Från det allra enklaste till det lite mer avancerade. Vi kommer inte bara att visa det vi lyckas med utan även det vi misslyckas med, så ni slipper gå i samma fälla. Vi har även lite smått börjat baka på beställning. Så hör av er om ni hittar något ni gillar:)


/Annett & Sofia



söndag 11 november 2012

Manchester United-tårta




Då var det dags för en ny fotbollstårta. Det var mitt kusinbarn Fabian som önskade sig en Manchester United tårta. Han såg den jag gjorde för några månader sedan och ville gärna ha något liknande.
Denna tårta fyllde jag med tobleronefluff och hallonmousse. Sedan spacklade jag den med vitchokladsmörkräm. Bottnarna som smakade choklad använde jag detta recept till.
Tårtan täcktes sedan med röd marsipan och vit, svart och gul sugarpaste.

Recept tobleronefluff:

3dl grädde
180g toblerone

Gör så här:
1. Värm grädden men låt den inte koka.
2. Hacka chokladen och häll ner den i grädden.
3. Rör tills chokladen smält.
4. Låt stå kallt i kylskåp, minst´5 timmar gärna över natten
5. Vispa upp till önskad konsistens.

/Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar