Välkommen! I en djungel av bakbloggar vill vi göra en blogg med det vi saknat hos andra. Här vill vi att ni ska känna er som hemma, hitta inspiration och roliga tips. Från det allra enklaste till det lite mer avancerade. Vi kommer inte bara att visa det vi lyckas med utan även det vi misslyckas med, så ni slipper gå i samma fälla. Vi har även lite smått börjat baka på beställning. Så hör av er om ni hittar något ni gillar:)


/Annett & Sofia



söndag 31 mars 2013

Prinsesstårta till Moa





 
Det har ju inte blivit något påskinlägg här på bloggen i år men ni som följer oss på facebook har väl sett Annetts fina påskpyssel;) Själv så håller jag på att förbereda ett 4-års kalas som går av stapeln imorgon därav avsaknaden av påskbak. Jag har även bakat denna tårta till Moa som fyller 3 år. Som ni förstår gillar hon prinsessor så tårtan fick bli likadan som den jag gjorde till min Vega. Men jag dekorerade den lite annorlunda. Tårtan är fylld med hallonmousse och dumlefluff. Spacklad med vitchokladsmörkräm och täckt med sugarpaste. Dekorationerna är också gjorda i sugarpaste. Alla recept finns på bloggen:)
 
 
Nästa helg är det dags för Moas lillasyster Maja att döpas. Då skal denna dekoration användas:) Men tårta blir det ingen. Dekorationerna är även här gjorda i sugarpaste.
 
GLAD PÅSK!
/Sofia



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar