Välkommen! I en djungel av bakbloggar vill vi göra en blogg med det vi saknat hos andra. Här vill vi att ni ska känna er som hemma, hitta inspiration och roliga tips. Från det allra enklaste till det lite mer avancerade. Vi kommer inte bara att visa det vi lyckas med utan även det vi misslyckas med, så ni slipper gå i samma fälla. Vi har även lite smått börjat baka på beställning. Så hör av er om ni hittar något ni gillar:)


/Annett & Sofia



söndag 17 mars 2013

Gitarrtårta


Barnens kusin Adam fyllde 12år. Hans mamma visste inte riktigt vad hon skulle beställa för motiv på tårtan. Men eftersom Adam spelar gitarr föreslog jag att jag skulle göra en gitarrtårta.
Det är första gången jag gör en figurtårta så jag var lite nervös. Men det som blev det klurigaste var att förvara tårtan då den blev ganska stor:)

Adam ville ha chokladsmak på tårtan. Så jag fyllde den med chokladmousse och hallonmousse. Sen spacklades den med vitchokladsmörkräm och täcktes med chokladsockerpasta. Dekorationerna är gjorda av sockerpasta och smörkräm.

/Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar