Välkommen! I en djungel av bakbloggar vill vi göra en blogg med det vi saknat hos andra. Här vill vi att ni ska känna er som hemma, hitta inspiration och roliga tips. Från det allra enklaste till det lite mer avancerade. Vi kommer inte bara att visa det vi lyckas med utan även det vi misslyckas med, så ni slipper gå i samma fälla. Vi har även lite smått börjat baka på beställning. Så hör av er om ni hittar något ni gillar:)


/Annett & Sofia



lördag 9 mars 2013

Doptårta till Olivia

 Då var det dags för en tårta igen:) Det har ju varit lite lugnt på den fronten det sista, det blir ju så när man har mycket annat också. Men för ett tag sen fick jag en beställning på en doptårta från några som ätit bröllopstårtan vi gjorde i januari. Det är ju extra kul:) Det var iallafall dags för lilla Olivia att döpas. Temat på dopet var rosa med vita prickar så det var önskemålet att det skulle gå igen i tårtan.

I övrigt fick jag fria händer men det skulle vara en annorlunda doptårta. Det är både roligt och svårt att få fria händer med en tårta speciellt om man inte känner de som vill ha tårtan. Men jag bestämde att det skulle vara en liten bebis på tårtan iaf. Tycker att det är så söt. Dessutom såg jag en amerikansk webshop där de gjorde likadana bebisar fast de dekorerade dem, vilket jag genast var tvungen att prova. Tyckte att "min" bebis blev riktigt söt:) Bebisen fick ligga på en hjärtformad filt.

Sen gjorde jag en stor rosett ovanpå tårtan. Tyckte att det blev väldigt dekorativt. Blev väl inte helt nöjd med formen men den fick duga. Tårtan var fylld med hallonmousse och chokladmousse. Spacklad med vitchokladsmörkräm och täckt med sugarpaste. Alla dekorationer är också gjorda i sugarpaste.

/Sofia



2 kommentarer:

  1. Åh hur gör du det där underbara bebisarna? De är ju så himla fina! Underbart vacker tårta!

    SvaraRadera
  2. En helt underbar tårta, både till utseende och smak kan jag intyga..=)

    SvaraRadera