Välkommen! I en djungel av bakbloggar vill vi göra en blogg med det vi saknat hos andra. Här vill vi att ni ska känna er som hemma, hitta inspiration och roliga tips. Från det allra enklaste till det lite mer avancerade. Vi kommer inte bara att visa det vi lyckas med utan även det vi misslyckas med, så ni slipper gå i samma fälla. Vi har även lite smått börjat baka på beställning. Så hör av er om ni hittar något ni gillar:)


/Annett & Sofia



söndag 16 juni 2013

Rosa Pippitårta


Då var det dags för en Pippitårta igen:) Meya fyller 3 år och ville ha en rosa tårta mede Pippi.
Tårtan är fylld med citronmousse och hallonmousse. Spacklad med hallonmarängsmörkräm och täckt med rosa sugarpaste. Dekorationerna är gjorda i sugarpaste.
Igår gjorde vi bröllopstårtor som ni säkert kommer att få se i ett annat inlägg:) Sen var jag ju tvungen att fira min semester så det blev en liten marängtårta till familjen också. Men nu är denna tårthelg över:) Nu tar jag även semester från bakandet:) Kanske blir lite kakor och bullar men inga tårtor:) Precis i samma stund som jag skrev det insåg jag att det säkert blir en tårta till midsommarafton, men det blir inga dekorerade tårtor i alla fall:) Glad sommar!

/Sofia

3 kommentarer:

  1. Tusen TACK för en fantastisk god och fin tårta!! Den var väldigt uppskattad av Meya och de andra barnen(och vuxna!!) :)

    SvaraRadera
  2. Kanske kan man beställa en tårta med IS motiv efter sommaren ?
    Robban

    SvaraRadera
  3. Tack:) Vad roligt att ni är nöjda/ Sofia

    SvaraRadera